Learning with IT : ハイランド&アイランド大学の事例  [in Japanese] Learning with IT : A Case Study of the University of the Highlands and Islands  [in Japanese]

Search this Article

Author(s)

Abstract

イギリス国土の5分の1を占める地域であるスコットランド高地には、 職業専門カレッジ(Further Education College)は 13校あるが、大学が1校もない。政府の「Knowledge Economy」政策もあり、13の カレッジを学部と見なして「ハイランド&アイランド大学」(University of Highlands and Islands : UHI)というコンソーシアムが創設された。ハイランドの南から最北端のシェットランド島までは500マイルあるが、「Learning with IT」をコンセプトに、オンラインとテレビ会議システム等を活用して「移動せずに学ぶ」ことで学生は卒業に必要な単位を取得することができる。UHIにおける教育・学習活動の現状と課題等について報告する。

The area of highlands and islands covers one fifth of the country of UK, and 500 miles distance from the south to the north(Shetland), where 13 Further Education colleges are scattered and no university. Under the Govermment's "Knowledge Economy" policy, 13 colleges formed a consortium, The University of the Highlands and Islands(UHI), and each collegetakes a role of depertment. UHI's strategy of "Learning with Technology"has enabled the remote students to get university degrees, who should not move to learn, but who learn via online and video conferencing. This is a report of a research on teaching and learning activitries and the issues

Journal

  • IEICE technical report. Education technology

    IEICE technical report. Education technology 101(433), 63-70, 2001-11-09

    The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers

References:  5

  • <no title>

    Towards a Learning Strategy for the University of Highlands and Islands, 1999

    Cited by (1)

  • <no title>

    UHI Millennium Institute

    UHI Millennium Institute Prospectus 2002, 2001

    Cited by (1)

  • <no title>

    The University of Highlands and Islands

    Strategic Plan 2000-2004, 2000

    Cited by (1)

  • <no title>

    瀬田智恵子

    イギリスにおけるバーチャル ユニバーシティ, 2001

    Cited by (1)

  • <no title>

    瀬田智恵子

    スコットランドにおけるテレビ会議システム活用の取り組み, 2001

    Cited by (1)

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110003193009
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10013163
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    ART
  • ISSN
    09135685
  • NDL Article ID
    6012268
  • NDL Source Classification
    ZN33(科学技術--電気工学・電気機械工業--電子工学・電気通信)
  • NDL Call No.
    Z16-940
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS 
Page Top