時間多重パイロットシンボルに基づいたチャネル推定

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  • Channel Estimation based on Time-Multiplexed Pilot Symbols

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マルチパスフェージング環境下における時間多重パイロットシンボルに基づいたチャネル推定について検討を行った. 線形補間および平均化による2つのチャネル推定方法を, 推定誤差の平均二乗値 (MSE: Mean Square Error) で解析的に評価している. 2つの方法のMSEを異なるフェージング速度, パイロットシンボルの挿入間隔, およびSNRに対して示した. 通常のDS-CDMA移動通信方式で想定されるE_b/N_oでは, フェージング速度がf_DT_P=0.16付近より低い場合に平均化が線形補間より良い性能を持つことを確認した. これは, チャネルあたりのE_b/N_oが低い広帯域システムに特にあてはまる.
This paper discusses channel estimation based on time-multiplexed pilot symbols on a multi-path fading, isotropic scattering radio channel. The Mean Square Error (MSE) of the channel estimate is evaluated analytically for the two methods linear interpolation and averaging. The MSE of the two methods is shown for different fading rates, pilot symbol insertion intervals and signal to noise ratios. It is noted that with the E_b/N_o values assumed for direct-sequence CDMA cellular systems, the averaging method would yield better performance than the interpolation method for fading rates up to around f_DT_P=0.16 This is especially true for wide-band systems, where there normally are several resolvable channel paths, and thus a lower E_b/N_o per channel path.

Journal

  • Technical report of IEICE. RCS

    Technical report of IEICE. RCS 96 (213), 31-35, 1996-08-09

    The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers

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Details 詳細情報について

  • CRID
    1571135652443540864
  • NII Article ID
    110003304936
  • NII Book ID
    AN10060822
  • Text Lang
    en
  • Data Source
    • CiNii Articles

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