ダンスゲームのためのリズム感の評価モデルの構築  [in Japanese] Construction of the valuation modeling of the rhythmic sense for a dance game.  [in Japanese]

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Abstract

リズムゲームの多くは, 予め決められたリズムパターンとユーザのボタン拍打のズレを評価対象として利用している.本研究では, 正確な動作と自由な表現の評価を合わせ持ったリズムゲームの評価モデルの開発を目的とする.具体的には, 量的な情報を入力としてキレを含めた動きそのものを評価する機構と, リズム感を保ちながらも自由な表現を評価しうるモデルを構築した上で, ビジュアルプログラミング環境PureData上で実装を行う.作成したシステムでは, リズムに同期したダンスの評価がより直接的に行うことができるようになった.

Most of rhythm games utilize gap between prescribed time and a user's button push in order to evaluate the user's rhythmic sense. This study aims at development of evaluation model of a player's rhthmic sense, for gestures which are input as continuous quantitative data. The model evaluates both precision and variety expression of gestures. The model is implemented as a rhythm game on Puradata, a visual programming environment. The proposed system can evaluate the rhythm of the dance to the music more naturally than the other existing dance games.

Journal

  • ITE Technical Report

    ITE Technical Report 25.35(0), 49-54, 2001

    The Institute of Image Information and Television Engineers

References:  7

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110003688984
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN1059086X
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    ART
  • ISSN
    1342-6893
  • NDL Article ID
    5792527
  • NDL Source Classification
    ZN33(科学技術--電気工学・電気機械工業--電子工学・電気通信)
  • NDL Call No.
    Z16-1010
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS  J-STAGE 
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