新製品開発におけるリスク・マネジメント : マーケティングの立場からみたローリスクな方法論(<特集>プロジェクトのリスク・マネジメント)  [in Japanese] Risk management in the process of new product development : Methodology with low risk in view of marketing(<Special Issue>Project Risk Management)  [in Japanese]

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Abstract

産業財に関する新製品開発をマーケティングの立場から検討した.新製品開発を既存製品の延長上で進めると,リスクを低減しつつ,期待収益を最大化することが可能である.新製品開発に関して,ややもすれば開発部門だけに頼ることが多くみられた.開発部門主導での新製品開発は,技術志向に陥りやすく,製品化に成功したとしても,企業の業績に必ずしも貢献するものではなかった.マーケティングのアプローチを採用することにより,効率よく,またリスクを抑えての新製品開発が可能になる.その際,営業を積極的に活用することが,新製品開発の可否を支配する.

The author discussed the best way how to conduct the new product development on industrial products from the point of view of a marketing specialist. It is most likely that we can enjoy high expected revenue by keeping the risk minimum when we develop the new product which is the extension of existing one. It is commonly seen that the department in charge of product development is the sole player in this activity. In this case, the work tends to be done in a way that the engineering effort has been emphasized. As a result, the outcome does not necessarily bring good profit to the organization. It is highly recommended that we should fully utilize the marketing concept which will ensure the efficient and risk-minimized process of new product development. We should keep in mind that the sales department will be the key player in new product development.

Journal

  • Journal of the Society of Project Management

    Journal of the Society of Project Management 6(4), 3-8, 2004

    The Society of Project Management

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110003726351
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA11391448
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    特集
  • ISSN
    1345-031X
  • NDL Article ID
    7094260
  • NDL Source Classification
    ZD25(経済--企業・経営--経営管理) // ZM13(科学技術--科学技術一般--データ処理・計算機)
  • NDL Call No.
    Z71-D166
  • Data Source
    NDL  NII-ELS  J-STAGE 
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