見えない次元 : イノベーションの新しいパラダイム(<特集>製品開発マネジメントの新潮流)

  • 楠木 建
    一橋大学大学院国際企業戦略研究科

書誌事項

タイトル別名
  • Invisible Dimensions : A New Paradigm of Innovation(<Special Report>New Trend of Product Development Management)
  • 見えない次元--イノベーションの新しいパラダイム
  • ミエナイ ジゲン イノベーション ノ アタラシイ パラダイム

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抄録

Innovations may be categorized according to the visibility of the dimensions of values they provide. Innovations have been conventionally understood as progressive processes along a few, objectively defined dimensions of values. Competition there meant how to go faster than rivals along those dimensions. While this concept of the innovation is effective as long as much room for such progress exists, it will eventually reach a technological or cognitive limit, and then innovative products turn to commodities. In order to gain and sustain competitive advantage, a new understanding of the innovation on an invisible dimension is needed. The paper presents a conceptual framework for examining a new paradigm for the innovation along an invisible dimensions.

収録刊行物

  • 研究 技術 計画

    研究 技術 計画 18 (3_4), 127-148, 2004

    研究・イノベーション学会

被引用文献 (1)*注記

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参考文献 (24)*注記

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