巨大客船の横波中パラメトリック横揺れに関する実験的研究
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- 池田 良穂
- 大阪府立大学大学院工学研究科
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- 片山 徹
- 大阪府立大学大学院工学研究科
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- Munif Abdul
- Sepuluh Nopember Institute of Technology 大阪府立大学
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- 藤原 智
- 大阪府立大学工学部
書誌事項
- タイトル別名
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- Experimental Identification of Large Parametric Rolling of a Modern Large Passenger Ship
- キョダイ キャクセン ノ ヨコナミ チュウ パラメトリック ヨコユレ ニ カンスル ジッケンテキ ケンキュウ
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抄録
Modern large passenger ships usually have a buttock-flow hull shape with flat stern and large bow flare. Such shapes cause significant variations of the stability in waves. In the present study, measurements of roll motion of a scale model of a large passenger ship of 110,000 GT with such a hull shape in beam regular waves are carried out in a towing tank. The results demonstrate that when the ship has no bilge keels, large parametric rolling with 27 degrees of maximum amplitude appears at about half period of the natural roll period in 5m of wave height. The effects of wave height and roll damping on appearance and magnitude of the parametric rolling in beam seas are experimentally investigated.
収録刊行物
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- 日本船舶海洋工学会論文集
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日本船舶海洋工学会論文集 2 (0), 279-286, 2005
公益社団法人 日本船舶海洋工学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282680232050432
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- NII論文ID
- 110004101673
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- NII書誌ID
- AA12057769
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- ISSN
- 18811760
- 18803717
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- NDL書誌ID
- 7932850
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- NDL-Digital
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可