創造的認知アプローチによるコンテンツの製品開発プロセスに関する研究:少女マンガの事例  [in Japanese] Analysis of the New Product Development Process by the Creative Cognition Approach : Cases of Japanese Girls' Comics (Shojo Manga)  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

はじめにⅠ.創造性に関する研究Ⅱ.マーケティングにおける製品開発担当者の認知戦略の研究Ⅲ.創造的認知アプローチ「ジェネプロア・モデル(Geneplore Model)」Ⅳ.マンガとはなにかⅤ.少女マンガの事例:青池保子「エロイカより愛をこめて」Ⅵ.少女マンガの事例:庄司陽子「生徒諸君!」Ⅶ.少女マンガの事例:美内すずえ「ガラスの仮面」Ⅷ.少女マンガの事例:成田美名子「CIPHER(サイファ)」と槇村さとる「愛のアランフェス」Ⅸ.本研究の限界と今後の課題

Journal

  • Kyoto management review

    Kyoto management review (8), 41-69, 2005-12

    Kyoto Sangyo University

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110004366815
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA1167166X
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • Journal Type
    大学紀要
  • ISSN
    13475304
  • NDL Article ID
    7954243
  • NDL Source Classification
    ZD25(経済--企業・経営--経営管理)
  • NDL Call No.
    Z71-H518
  • Data Source
    NDL  NII-ELS  IR 
Page Top