小学生を対象としたPDAを活用したモバイル学習環境の構築  [in Japanese] M-learning Environment for Elementary School Children using PDAs  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

小学校において児童1人に1台のPDAを配布し,教室-屋外-社会教育施設のシームレスな学習環境を用意した.1)授業内での即時評価による基礎学力の定着,2)校外学習時のデータ共有による児童の学習活動の促進,3)社会教育施設(水族館)と学校との連携による学びの広がりについて,3つの活用実践によってその効果の検証を行なった.

Journal

  • Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

    Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 29, 131-134, 2005-08-31

    Japan Society for Science Education (JSSE)

References:  3

Cited by:  4

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110004562229
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN1035926X
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Proceedings
  • ISSN
    09134476
  • Data Source
    CJP  CJPref  NII-ELS  J-STAGE 
Page Top