1B2-E3 環境教育と自然体験学習の体系化(科学教育と自然体験学習)  [in Japanese] A systematization of Environmental Education and Nature Experiences  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

    • 能條 歩 NOJO Ayumu
    • 北海道教育大学岩見沢校理科教育研究室 Dep. Of Sc I . Educ., Iwamizawa College, Hokkaido Univ. of Educ.

Abstract

自然体験学習を環境教育の立場から体系化するには,「原体験補完/シミュレーション・追体験/マクロ自然観の獲得」および「体験的/感性的/理性的」などの型式化・類型化や「過去を知る/現在を感じる/未来を考える」といった視座からの再構成が必要である.

Journal

  • Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

    Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 29(0), 201-204, 2005

    Japan Society for Science Education

References:  7

Cited by:  1

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110004562250
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN1035926X
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Journal Article
  • ISSN
    2186-3628
  • Data Source
    CJP  CJPref  NII-ELS  J-STAGE 
Page Top