二相XSLT構造を用いた Web ボードゲームの設計と実装  [in Japanese] Design and Implementation of a Web Board Game Using Double-Phase XSLT Structure  [in Japanese]

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Abstract

インタラクティブなWebアプリケーションは,プログラムコードが複雑で保守が困難である.業務用Webアプリケーションでは保守性の向上を可能にした二相XSLT構造技術が提案されているが,これがインタラクティブなアプリケーションにも適用可能かどうか検証する.JavaScriptを用いてチェスゲームを設計・実装し,これを基にしたデータ変換部とユーザインタフェース(UI)変換部とに分け二相XSLT構造を適用した.この結果,UI変換部に制御の流れがデータベース内に処理のロジックが表れる特徴が読み取れた.二相XSLT構造を用いたインタラクティブなWebアプリケーションのデバッグ支援方法を考察し,制御の流れと処理ロジックを分けることによる保守性の向上を確認した.

Because the program codes of the interactive Web applications tend to become complex, there is a problem of the decline in maintainability. The Double-Phase XSLT Structure has already been proposed as the technology to improve the maintainability of the business Web applications. In this paper, we verify whether this technology can be applied to the interactive Web applications. We applied the technology to a chess game described with JavaScript as an example of an interactive Web application. As a result, it was possible to manage the control flow and the process logic separately. We confirmed that the Double-Phase XSLT Structure technology was effective to the improvement in maintainability by considering the debugging method as maintenance of the interactive Web applications implemented by the technology.

Journal

  • IEICE technical report

    IEICE technical report 106(201), 19-24, 2006-07-27

    The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers

References:  5

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110004824054
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10013287
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    ART
  • ISSN
    09135685
  • NDL Article ID
    8047575
  • NDL Source Classification
    ZN33(科学技術--電気工学・電気機械工業--電子工学・電気通信)
  • NDL Call No.
    Z16-940
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS 
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