中学校数学における3次元動的幾何ソフトの利用に関する研究 : 「空間図形のカリキュラム」による認知的な効果  [in Japanese] A Study on the Use of 3D Dynamic Geometry Software in Lower Secondary School Mathematics : Cognitive effects of the "space geometry curriculum"  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

本研究は,3次元動的幾何ソフト(3D DGS)を利用した空間図形のカリキュラムの認知的な効果について,同一校での実験群と統制群及び教育課程実施状況調査の結果との対比により考察した。その結果,平面図形の運動による空間図形の構成や空間図形の平面上での表現などについて,意識面を含めた効果があることが明らかとなった。

Journal

  • Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

    Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 30, 391-392, 2006-08-10

    Japan Society for Science Education (JSSE)

References:  1

Cited by:  1

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110004874960
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN1035926X
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Proceedings
  • ISSN
    09134476
  • Data Source
    CJP  CJPref  NII-ELS  J-STAGE 
Page Top