教育用マイコン COMET Ⅱ の C コンパイラ開発 Development of C Compiler for Educational Microprocessor COMET II

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

情報処理技術者試験で用いられている仮想計算機 COMETⅡとそのアセンブリ言語 CASL Ⅱは、シンプルで理解しやすい構造のため多くの教育機関で CPU やアセンブリ言語の学習に広く活用されている。しかし現在組込みソフトウェアの開発では、C 言語で CPU 制御プログラムを記述することが一般的である。しかし実用的な COMET Ⅱ用 C コンパイラはこれまでなかった。そこで本研究では実用レベルの COMET Ⅱ用 C コンパイラの開発を行い、C 言語を用いた COMET Ⅱマイコンの制御を可能にした。A microprocessor COMET II and it's assembly language CASL II, which were used by Information-Technology Engineers Examination by the Ministry of Economy, Trade and Industry, have been widely applied to learn the CPU and the assembly language in a lot of educational institutions, because the structure of the COMET II is simple and understood easily. However, recently embedded engineers control CPUs using C language. There is not an actual C complier for the COMET II. So, we have developed the C compiler for the COMET II. As a result, the C compiler enables learners to control the COMET II using C language.

A microprocessor COMET II and it's assembly language CASL II, which were used by Information-Technology Engineers Examination by the Ministry of Economy, Trade and Industry, have been widely applied to learn the CPU and the assembly language in a lot of educational institutions, because the structure of the COMET II is simple and understood easily. However, recently embedded engineers control CPUs using C languages. There is not an actual C complier for the COMET II. So, we have developed the C compiler for the COMET II. As a result, the C compiler enables learners to control the COMET II using C language.

収録刊行物

  • 情報処理学会研究報告システムLSI設計技術(SLDM)

    情報処理学会研究報告システムLSI設計技術(SLDM) 2007(2(2007-SLDM-128)), 67-72, 2007-01-18

    一般社団法人情報処理学会

参考文献:  9件中 1-9件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110006201451
  • NII書誌ID(NCID)
    AA11451459
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    Technical Report
  • ISSN
    09196072
  • NDL 記事登録ID
    8641843
  • NDL 雑誌分類
    ZM13(科学技術--科学技術一般--データ処理・計算機)
  • NDL 請求記号
    Z14-1121
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  NII-ELS  IPSJ 
ページトップへ