「面白さ」をつくるCG技術  [in Japanese] Computer Graphics for Creating Fun  [in Japanese]

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Author(s)

    • 星野 唯一 HOSHINO Junichi
    • 筑波大学システム情報工学研究科 University of Tsukuba, Graduate School of systems and Information Engineering

Abstract

近年では家庭用ゲーム機,デスクトップパソコン,携帯電話など,様々なメディアを通してエンタテインメントを体験できるようになってきている.CG分野ではこれまでもコンテンツ産業と上手く連携しながら様々な技術革新が行われてきたが,今後も多様な面白さを実現するためのコンテンツの研究を平行して進めることが重要となるだろう.本稿では,面白さを作り出すプロセスとエンタテインメント分野での研究事例を紹介する.Entertainment is one of the important application area for computer graphics technologies. In this paper, we present the process for creating fun, and overview of some entertainment researches.

Entertainment is one of the important application area for computer graphics technologies. In this paper, we present the process for creating fun, and overview of some entertainment researches.

Journal

  • IPSJ SIG Notes

    IPSJ SIG Notes 2007(70(2007-CG-127)), 25-28, 2007-07-09

    Information Processing Society of Japan (IPSJ)

References:  13

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110006381073
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10100541
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Technical Report
  • ISSN
    09196072
  • NDL Article ID
    8858567
  • NDL Source Classification
    ZM13(科学技術--科学技術一般--データ処理・計算機)
  • NDL Call No.
    Z14-1121
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS  IPSJ 
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