教室への窓 : ポッドキャスティングにした専門展開群の講義

書誌事項

タイトル別名
  • Window into the Classroom : Podcasting an English for Professional Purposes Course

この論文をさがす

抄録

この論文は「コースキャスティング」(学期の授業のレクチャーの部分をデジタルに録音し、インターネット上のポッドキャスティング・ブログにアップし、学生・その他の関係者に、復習などのためにコンピュータやiPodで聞くように提供するような情報技術)を研究し、実際のバイリンガル教育という専門展開群の科目をコースキャスティングにする試みとその学生よりのフィードバックを報告する。教育的ポッドキャスティング全般の役立つところについての著述を調べる。iTunesUという新世代のLMSも調べる。分析した証拠に基づき、コースキャスティングがいろいろなふうに役立つという仮説を考察し、積極的に結論する。
This paper investigates possible ways that coursecasting-podcasting the lecture parts of a class-may be pedagogically useful. Particularly at a college where all students have iPods, the infrastructure becomes mobile and the learning institution naturally looks for ways to make more extensive use of iPods and related Web-based technologies. Literature on these new practices will be reviewed, including iTunesU, arguably a next-generation learning management system. This paper also reports on an experiment in coursecasting a Bilingual Education class, part of an upper division curriculum in English for Professional Purposes. The conclusion will address the hypothesis of the usefulness of coursecasting and podcasting special events for the learner and other stakeholders, also suggesting some ways to use new Web-based technologies for research and publications.

収録刊行物

  • 紀要

    紀要 36 1-21, 2006

    大阪女学院大学・短期大学

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1573950402074509952
  • NII論文ID
    110006434030
  • NII書誌ID
    AN00029189
  • ISSN
    03877744
  • 本文言語コード
    en
  • データソース種別
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ