書誌事項
- タイトル別名
-
- ジュウ カイキ ブンセキ オ モチイル キショウ データ カラ ノ ファジィ スイロン モデル ノ コウチク
- ジュウカイキ ブンセキ ヲ モチイル キショウ データ カラ ノ ファジィ スイロン モデル ノ コウチク
この論文をさがす
抄録
P(論文)
This article seeks to determine demand forecast factors by constructing a fuzzy reasoning model combining meteorological and management data. Analysis of the relationship between daily sales, the number of customers and weather factors was performed using analysis of variance and the resulting data examined using linear regression analysis. The above method of creating a consumer demand forecasting model using fuzzy inference is recommended due to its straightforward nature and effectiveness with rough meteorological data.
収録刊行物
-
- 国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要
-
国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 19 (2), 31-52, 2006-01-31
守口 : 大阪国際大学 ; 1989-
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050001338853072768
-
- NII論文ID
- 110006808536
-
- NII書誌ID
- AN10110523
-
- ISSN
- 09153586
-
- NDL書誌ID
- 7824795
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles