ヒューマンインタフェースとバーチャルリアリティ 視体積交差法とステレオマッチング法を用いた多視点画像からの3次元動オブジェクト生成法
書誌事項
- タイトル別名
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- A Dynamic 3D, Object-Generating Algorithm from Multiple Viewpoints Using the Volume Intersection and Stereo Matching Methods
- シ タイセキ コウサホウ ト ステレオマッチングホウ オ モチイタ タシテン ガゾウ カラ ノ 3ジゲンドウ オブジェクト セイセイ シュホウ
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抄録
We are researching a modeling algorithm for the moving human body to generate a fine, dynamic, 3D object. In this paper, we propose a modeling method from multiple viewpoints. This modeling method uses an approximate shape, obtained by the volume intersection method with restrictive conditions set by the stereo matching method.<BR>In addition, in order to map the image texture on the surface of the dynamic 3D objects, we propose a vertex texture mapping method based on ray-casting. Our modeling experiments were performed using 19 Firewire cameras. <BR>We were able to confirm that the proposed methods are effective for generating fine, dynamic, 3D objects. The dynamic 3D object generated can be displayed as an “animation” by using a VRML browser.
収録刊行物
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- 映像情報メディア学会誌
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映像情報メディア学会誌 58 (6), 797-806, 2004
一般社団法人 映像情報メディア学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001205097040640
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- NII論文ID
- 110006837246
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- NII書誌ID
- AN10588970
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- ISSN
- 18816908
- 13426907
- http://id.crossref.org/issn/13426907
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- NDL書誌ID
- 6966447
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可