剛体との相互作用を伴う水の実時間アニメーション Real-Time Animation of Water with Rigid Body Interaction

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著者

    • 天田 崇 Amada Takashi
    • 奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 Graduate School of Information Science, Nara Institute of Science and Technology
    • 井村 誠孝 Imura Masataka
    • 奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 Graduate School of Information Science, Nara Institute of Science and Technology
    • 眞鍋 佳嗣 Manabe Yoshitsugu
    • 奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 Graduate School of Information Science, Nara Institute of Science and Technology
    • 千原 國宏 Chihara Kunihiro
    • 奈良先端科学技術大学院大学情報科学研究科 Graduate School of Information Science, Nara Institute of Science and Technology

抄録

Real-time rendering of realistic motion of fluids is a method that immerses a player into an interactive application such as computer games. Interaction of fluids with rigid bodies is important because fluids and rigid bodies move influencing each other. Fluid simulation based on Computational Fluid Dynamics (CFD) is useful for rendering a visually plausible behaviour of fluids. However, due to the high computational cost of CFD, real-time rendering of fluids needs a fast simulation. This paper describes the particle-based fluid simulation based on Smoothed Particle Hydrodynamics which includes interactions between fluids and rigid bodies, its fast implementation, and the manner of rendering a realistic water surface with optical phenomena such as reflection, refraction, and the Fresnel effect. The proposed method enables real-time animation of water with rigid body interaction.

収録刊行物

  • 映像情報メディア学会誌

    映像情報メディア学会誌 59(10), 1488-1493, 2005

    一般社団法人映像情報メディア学会

被引用文献:  1件中 1-1件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110006837886
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10588970
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    特集
  • ISSN
    1342-6907
  • NDL 記事登録ID
    7492616
  • NDL 雑誌分類
    ZN33(科学技術--電気工学・電気機械工業--電子工学・電気通信)
  • NDL 請求記号
    Z16-307
  • データ提供元
    CJP引用  NDL  NII-ELS  J-STAGE 
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