コンピュータグラフィックス  表面上の流れのためのパーティクルベースリアルタイム流体シミュレーション

  • 師 芳卓
    東京大学 大学院 情報理工学系研究科 コンピュータ科学専攻
  • 岩崎 慶
    和歌山大学 システム工学部
  • 土橋 宜典
    北海道大学 大学院 情報科学研究科 メディアネットワーク専攻
  • 西田 友是
    東京大学 大学院 情報理工学系研究科 コンピュータ科学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • Real-time Particle-based Method for Simulating Fluid Flows on Surfaces
  • 表面上の流れのためのパーティクルベースリアルタイム流体シミュレーション
  • ヒョウメンジョウ ノ ナガレ ノ タメノ パーティクルベース リアルタイム リュウタイ シミュレーション

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抄録

Physically based fluid simulation is one of the most important research topics in computer graphics.Although many methods have been developed that use 3D or 2D grids to simulate fluids,there are few methods for simulating fluid flows on surfaces.We present a real-time particle-based simulation method for the flows on surfaces.The surfaces are parameterized in a 2D parameter domain and physical quantities of particles are calculated in the parameter domain.The flows are simulated by updating the physical quantities of the particles,and the simulation is accelerated with a GPU.Our method simulates the fluid flows of 30,000 particles in real-time.

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参考文献 (12)*注記

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