児童生徒の環境配慮行動を規定する要因の検討 Determinants of environmental consideration in late childhood's environment-learning situation

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

Components of children's environmental consideration in learning environment are measured out of 796 students from 4th to 8th graders in 7 schools. Factor analyses make it clear that the environment cognition scale has 3 factors and the evaluation scale of environmentalact has 3 factors as same. The former suggests a goal intention to keep environment, the latter suggests an act intention to consider environment, as Hirose (1995) suggested.

収録刊行物

  • 滋賀大学教育学部紀要 教育科学

    滋賀大学教育学部紀要 教育科学 (57), 153-160, 2007

    滋賀大学教育学部

被引用文献:  1件中 1-1件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110006869203
  • NII書誌ID(NCID)
    AA11123223
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    departmental bulletin paper
  • 雑誌種別
    大学紀要
  • ISSN
    13429280
  • NDL 記事登録ID
    9516774
  • NDL 雑誌分類
    ZF1(教育)
  • NDL 請求記号
    Z7-B946
  • データ提供元
    CJP引用  NDL  NII-ELS  IR 
ページトップへ