小学生のジェンダー形成 The Formation of Gender Roles of the School Children

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

The purpose of this study is to evaluate the factors affecting the formation of gender roles of school children. The results are as follow :Compared with boys, girls tend to be free in concepts and behavior. Both of them, the factors affecting the formation of gender roles are revealed by the guidance of their teachers in using quantification Ⅰ. Especially in the case of girls, factors were affected by their mothers. Therefore, the teachers have to have workshops changing the gender roles.

収録刊行物

  • 島根大学生涯学習教育研究センター研究紀要

    島根大学生涯学習教育研究センター研究紀要 (4), 23-34, 2006-03

    島根大学生涯学習教育研究センター

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110006939655
  • NII書誌ID(NCID)
    AA11646094
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    Departmental Bulletin Paper
  • 雑誌種別
    大学紀要
  • ISSN
    1347264X
  • NDL 記事登録ID
    8612456
  • NDL 雑誌分類
    ZF1(教育)
  • NDL 請求記号
    Z71-G753
  • データ提供元
    NDL  NII-ELS  IR 
ページトップへ