The Process of Learning to be more Full for the Staff of the Workshop, the Communities of Practice
-
- TAKAO Misako
- Human Innovation Research Center, Aoyama Gakuin University
-
- KARIYADO Toshibumi
- School of Social Informatics, Aoyama Gakuin University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ワークショップスタッフの実践共同体における十全性の獲得のプロセスについて
- ワークショップ スタッフ ノ ジッセン キョウドウタイ ニ オケル ジュウゼンセイ ノ カクトク ノ プロセス ニ ツイテ
Search this article
Abstract
ワークショップスタッフの実践共同体における十全性の獲得のプロセスを明らかにするために,M-GTAを用いて,ワークショップスタッフらの学習のプロセスを明確化した.その結果,リーダーのサポート的な役割からスタートしたワークショップスタッフは,周辺参加からはじまり,役割の委譲をされていく中で,実践共同体の変化とともに,十全性を獲得していった様子が確認された.
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 32 (Suppl.), 133-136, 2008
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205227786368
-
- NII Article ID
- 110007024010
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 9782149
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed