多言語利用可能なオントロジーを使った遠隔教育コンテンツ検索システムの有用性評価  [in Japanese] Utility evaluation of the remote education contents search system which uses the multilingual ontology  [in Japanese]

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Abstract

言語、文化の違いを意識することなく教育コンテンツを検索できるオントロジーベース検索機能の効果を持続して利用するために、オントロジー辞書の拡張を自律成長させる機能の検証を行い、実利用における運用面での有用性評価を行った。

Without being conscious of the difference in the language and the culture, we search for remote education contents, a possible ontology base searching function has been developed. The function self-control makes expansion of an ontology dictionary grow from which was inspected to make the effect of the searching function continue.

Journal

  • IPSJ SIG Notes

    IPSJ SIG Notes 96, 23-27, 2008-10-18

    Information Processing Society of Japan (IPSJ)

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110007082095
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10096193
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    ART
  • ISSN
    09196072
  • NDL Article ID
    9701621
  • NDL Call No.
    Z14-1121
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS 
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