東海地震注意情報発令時におけるターミナル駅乗換え通路の群集シミュレーション

  • 崔 青林
    名古屋工業大学大学院工学研究科社会工学専攻博士後期課程
  • 谷口 仁士
    名古屋工業大学大学院工学研究科社会工学専攻
  • 兼田 敏之
    名古屋工業大学大学院工学研究科創成シミュレーション工学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • Crowd Simulation of Terminal Station Transfer Passage when Tokai Earthquake Advisory Information is Announced Officially
  • トウカイ ジシン チュウイ ジョウホウ ハツレイジ ニ オケル ターミナルエキ ノリカエ ツウロ ノ グンシュウ シミュレーション

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抄録

<p>In this paper, we analyzed the influence that the crowd inflow in the terminal station transfer passage gave to stayed. This model is based on findings of a field survey at Nagoya Station and the past crowd accident investigations. The agent model that we developed is applied to the different cases for the validity check. Simulation is modeled on North Corridor at JR Nagoya Station, and we shows the results under the various settings. such as the in-flow co-efficiency and OD patterns. Under the realistic case setting, we analyzed the results on local crowd density on the corridor of Nagoya station.</p>

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参考文献 (10)*注記

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