新学習指導要領における情報モラル教育の位置づけと情報倫理教材  [in Japanese] Information Ethics on Guidelines for the Course of Study and the course materials  [in Japanese]

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Abstract

初等中等教育における,情報モラル教育の必要性は認知されている.しかし,実際には技術習得に比重をおく傾向にあり,十分に行えているとは言い難いのが現状である.そこで,独立教科として「情報」が設置されている高等学校において,情報モラル教育を行うための教材の提案を行う.

It is recognized that the need for Information Ethics in elementary and secondary education. But it is tend to skills, and Information Ethics education isn't enough at present. So it propose to materials about Information Ethics in it was established "Information" as a Independent Subject in high school.

Journal

  • IPSJ SIG Technical Reports

    IPSJ SIG Technical Reports 4, 289-294, 2009-02-26

    Information Processing Society of Japan (IPSJ)

References:  16

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110007227897
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA12326962
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    ART
  • ISSN
    09196072
  • NDL Article ID
    10202756
  • NDL Source Classification
    ZM13(科学技術--科学技術一般--データ処理・計算機)
  • NDL Call No.
    Z14-1121
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS 
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