体験映像と実世界オブジェクトのリンクによるユビキタス学習支援  [in Japanese] Supporting Ubiquitous Learning by Linking Physical Objects and Videos  [in Japanese]

Search this Article

Author(s)

Abstract

近年,YouTubeなど動画共有サイトにおいて,料理や工作などの日常の経験に関する映像がたくさんあげられるようになった.我々は,この日常の経験や体験の映像に注目し,その映像と周囲のオブジェクトをリンクすることによって,学習経験を共有,再利用することをサポートするLORAMSの開発を行ってきた.ここでいう映像とは,授業だけでなく日常の経験をも含んでいる.本稿ではこれまでの評価結果についてまとめる.

The paper presents LORAMS personal learning assistant to support reuse of user's learning experiences. The system take into consideration the learning context (situation) of a user captured as movies linked with RFID tags. We think that these videos are very useful to learn various kinds of subjects.

Journal

  • IEICE technical report

    IEICE technical report 108(470), 205-210, 2009-02-28

    The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers

References:  13

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110007325776
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10013163
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    ART
  • ISSN
    09135685
  • NDL Article ID
    10204801
  • NDL Source Classification
    ZN33(科学技術--電気工学・電気機械工業--電子工学・電気通信)
  • NDL Call No.
    Z16-940
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS 
Page Top