2P1-G6 Development of Experimental Program for Acquisition of Mol Concept : Mainly in High School

  • IKUO AKIRA
    Department of Chemistry, Faculty of Education, Tokyo Gakugei University
  • FUJII Yousuke
    Department of Chemistry, Faculty of Education, Tokyo Gakugei University
  • YOSHINAGA Yusuke
    Department of Chemistry, Faculty of Education, Tokyo Gakugei University
  • OGAWA Haruo
    Department of Chemistry, Faculty of Education, Tokyo Gakugei University

Bibliographic Information

Other Title
  • 2P1-G6 モル概念獲得のための実験プログラムの開発 : 高等学校を中心に(インタラクティブセッション,次世代の科学力を育てる)

Search this article

Abstract

モル概念には原子の数を捉える「数」としての側面と,原子の集合の「指標」としての側面がある.モル概念をこの二つの側面から捉えて学習指導要領,現行の教科書,および,先行研究を調査することにより,モル概念把握のための実験プログラムを開発した.

Journal

References(6)*help

See more

Details 詳細情報について

  • CRID
    1390001206229294080
  • NII Article ID
    110007457582
  • NII Book ID
    AN1035926X
  • DOI
    10.14935/jssep.33.0_495
  • ISSN
    24332925
    09134476
    21863628
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
    • CiNii Articles
  • Abstract License Flag
    Disallowed

Report a problem

Back to top