2P1-G6 Development of Experimental Program for Acquisition of Mol Concept : Mainly in High School
-
- IKUO AKIRA
- Department of Chemistry, Faculty of Education, Tokyo Gakugei University
-
- FUJII Yousuke
- Department of Chemistry, Faculty of Education, Tokyo Gakugei University
-
- YOSHINAGA Yusuke
- Department of Chemistry, Faculty of Education, Tokyo Gakugei University
-
- OGAWA Haruo
- Department of Chemistry, Faculty of Education, Tokyo Gakugei University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 2P1-G6 モル概念獲得のための実験プログラムの開発 : 高等学校を中心に(インタラクティブセッション,次世代の科学力を育てる)
Search this article
Abstract
モル概念には原子の数を捉える「数」としての側面と,原子の集合の「指標」としての側面がある.モル概念をこの二つの側面から捉えて学習指導要領,現行の教科書,および,先行研究を調査することにより,モル概念把握のための実験プログラムを開発した.
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 33 (0), 495-496, 2009-08-25
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001206229294080
-
- NII Article ID
- 110007457582
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed