日本語指導が必要な外国人児童生徒散在地域における支援のあり方について : 「日本語学習支援ネットワーク会議07 in YAMAGATA」の開催から見えてきたこと

書誌事項

タイトル別名
  • ニホンゴ シドウ ガ ヒツヨウ ナ ガイコクジン ジドウ セイト サンザイ チイキ ニ オケル シエン ノ アリカタ ニ ツイテ ニホンゴ ガクシュウ シエン ネットワーク カイギ 07 in YAMAGATA ノ カイサイ カラ ミエテ キタ コト
  • How to support the learning of children as non-native Japanese speakers in regions with few foreigners : suggestions from The Symposium on Networks Supporting Japanese Language Learners 2007 in Yamagata
  • ニホンゴ シドウ ガ ヒツヨウナ ガイコクジン ジドウ セイト サンザイ チイキ ニオケル シエン ノ アリカタ ニツイテ : ニホンゴ ガクシュウ シエン ネットワーク カイギ IN YAMAGATA カイサイ カラ ミエテキタ コト

この論文をさがす

抄録

論文(Article)

The purpose of this study is to consider methods with which to support the studies of Japanese as a second language (JSL) to children living in rural areas. Current methods of teaching JSL to children is diverging into two groups, that of concentrated and scattered populations of JSL children. Each has its own specific requirements based on the physical and the societal characteristics of each region. Accordingly so, it is imperative that local governments prepare customized support systems. In the case of scattered populations it is essential to share the responsibilities, and implement the co-operation of a support network consisting of : schools, educators, volunteers, PTA, neighborhood groups, and local government officials. Working in this way, with a strong support network will not only help children adjust to their immediate surroundings, but to society as a whole. Simultaneously the experience of working within a support network will help empower the community. キーワード:外国人児童生徒、日本語学習支援、散在地域、地域力

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ