現在の図書館情報学教育に対する要請について考える

書誌事項

タイトル別名
  • 桃山学院大学における図書館情報学教育方法論の再検討 現在の図書館情報学教育に対する要請について考える
  • モモヤマ ガクイン ダイガク ニ オケル トショカン ジョウホウガク キョウイク ホウホウロン ノ サイケントウ ゲンザイ ノ トショカン ジョウホウガク キョウイク ニ タイスル ヨウセイ ニ ツイテ カンガエル
  • Thoughts on what present library and information science education should be
  • ゲンザイ ノ トショカン ジョウホウガク キョウイク ニ タイスル ヨウセイ ニツイテ カンガエル

この論文をさがす

抄録

type:論文

type:Article

This paper is written as an interim report for the members of the 2 year joint research project "Reviewing the Library and Information Science Education Program in Momoyama Gakuin University" in order to study the conditions of reshaping the librarian training curriculum under newly amended library legislation. Chapter 1 reports the results of analyzing questionnaires handed out to the students April 2009. Chapter 2 shows expectations of a public librarian to future developments of university library education through his daily business. Chapter 3 writes human resources development by library instruction programs. Chapter 4 considers the wisdom and abilities required to librarians, and hoping the changes of university's librarianship. Chapter 5 presents an experiment of Osaka Jogakuin College's information literacy education using a learning management system. At last, Chapter 6 is a conclusion, and after reviewing the new Meisei University's curriculum, discusses the headed direction turned around for Momoyama Gakuin University's library and information science course.

identifier:6

identifier:KJ00006465722

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ