統合型漢字学習環境におけるロールに基づく支援機能  [in Japanese] Support Functions Based on Roles in the Integrated Kanji Learning Environment  [in Japanese]

Search this Article

Author(s)

Abstract

我々は複数の漢字学習システムからなる統合型漢字学習環境を e-Learning システムとして開発する.本学習環境は日本語を学ぶ外国人を対象とした漢字学習システムとして設計する.学習者は本学習環境の中で複数のサブシステムで漢字学習ができる.一方,全ての学習者が複数の漢字学習サブシステムを利用して,適切に学習を進行できるとは限らない.この問題を解決するために,本稿では,本学習環境の利用者 (学習者を含む) のロール (役割) に着目して,学習者に対する支援機能について報告する.We develop an e-Learning style of integrated Kanji learning environment which contains plural Kanji learning systems. This learning environment is designed as Kanji learning system for foreigners who are learning Japanese. They can learn Kanji using the plural sub systems of Kanji learning. On the other hand, they cannot always learn appropriately by using the plural Kanji learning sub systems. In order to clear this problem, this paper reports support functions for learners based on roles of our system users including pure learners.

Journal

  • 情報処理学会研究報告. コンピュータと教育研究会報告

    情報処理学会研究報告. コンピュータと教育研究会報告 106, J1-J7, 2010-10-02

    情報処理学会

References:  14

Cited by:  1

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110007997798
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10096193
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Journal Article
  • ISSN
    09196072
  • NDL Article ID
    025132332
  • NDL Call No.
    YH247-911
  • Data Source
    CJP  CJPref  NDL  NII-ELS 
Page Top