SPHベースリアルタイム火炎シミュレーション

書誌事項

タイトル別名
  • SPH ベースリアルタイム カエン シミュレーション
  • SPH-based Real-time Flame Simulation

この論文をさがす

抄録

本論文では,火炎の粒子ベースシミュレーション法を提案する.本手法は,SPHによる流体シミュレーションを火炎に適用したものであり,ナビエ・ストークス方程式の外力として,シンプルな化学反応モデルから発生した熱による浮力項を加える.すなわち,既存のSPHのプログラムと十分な互換性を保持することができ,複雑な物理シミュレーションプログラムの一元化が可能である.また,火炎の周辺に粒子が集中するように効果的にリサンプリングすることで計算コストを抑える.本手法を用いることで,火炎の形成から安定状態への推移,固体からの1方向の作用による変形などが滑らかに表現でき,リアルタイムに3次元シミュレーションを実行することができる.

In this paper, we propose a novel particle-based flame simulation method, which relies on SPH to simulate the dynamics of flame by introducing a buoyancy term as an external force to Navier-Stokes equation. The buoyancy term is directly affected by heat generated from a simple chemical reaction model. Good interchangeability allows us to easily couple our method with existing SPH source codes. For efficient execution, we adaptively re-sample particles around flame. We demonstrate three-dimensional simulations in real-time for typical cases including transition from initial to stable states, and one-way coupling with solid.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

キーワード

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ