数学教育におけるプロセス能力育成のための教材と評価に関する研究 : イギリス「ボーランド数学 (Bowland Maths.)」の考察 [in Japanese] A Study on Teaching Materials and Assessment for Developing Mathematical Process Skills : An Analysis of Bowland Maths. in England [in Japanese]
-
- 西村 圭一 NISHIMURA Keiichi
- 東京学芸大学
-
- 山口 武志 YAMAGUCHI Takeshi
- 鹿児島大学
-
- 清水 宏幸 [他] SHIMIZU Hiroyuki
- 国立教育政策研究所
-
- 本田 千春 HONDA Chiharu
- 東京学芸大学附属国際中等教育学校
Search this Article
Author(s)
-
- 西村 圭一 NISHIMURA Keiichi
- 東京学芸大学
-
- 山口 武志 YAMAGUCHI Takeshi
- 鹿児島大学
-
- 清水 宏幸 [他] SHIMIZU Hiroyuki
- 国立教育政策研究所
-
- 本田 千春 HONDA Chiharu
- 東京学芸大学附属国際中等教育学校
Journal
-
- Journal of Japan Society of Mathematical Education
-
Journal of Japan Society of Mathematical Education 93(9), 2-12, 2011-09-01
Japan Society of Mathematical Education
References: 15
-
1
- <no title>
-
Bowland Charitable Trust
Bowland Maths : An imaginative resource for teaching mathematics Key Stage 3, 2008
Cited by (1)
-
2
- <no title>
-
DfEE & QCA
Mathematics : The national curriculum for England, 1999
Cited by (1)
-
3
- <no title>
-
国立教育政策研究所監訳
PISA2003年調査 評価の枠組み OECD生徒の学習到達度調査, 2004
Cited by (1)
-
4
- <no title>
-
国立教育政策研究所編
生きるための知識と技能2 OECD生徒の学習到達度調査(PISA) 2003年調査国際結果報告書, 2004
Cited by (1)
-
5
- <no title>
-
松下佳代
パフォーマンス評価-子どもの思考と表現を評価する-, 2007
Cited by (1)
-
6
- <no title>
-
西岡加名恵
「活用する力」を育てる授業と評価 中学校 パフォーマンス課題とルーブリックの提案, 2009
Cited by (1)
-
7
- <no title>
-
OECD教育研究革新センター編著
形成的アセスメントと学力-人格形成のための対話型学習をめざして, 2008
Cited by (1)
-
8
- <no title>
-
ONION A.
The national context in England for Bowland Maths, 2010
Cited by (1)
-
9
- <no title>
-
QCA
The key skills qualifications standards and guidance, 2004
Cited by (1)
-
10
- <no title>
-
QCA
National standards for adult literacy, numeracy and ICT, 2005
Cited by (1)
-
11
- <no title>
-
QCA
Mathematics : Programme of study for key stage 3 and attainment targets, 2007
Cited by (1)
-
12
- <no title>
-
QCA
Mathematics : Programme of study for key stage 4, 2007
Cited by (1)
-
13
- <no title>
-
QCA
Functional skills standards, 2007
Cited by (1)
-
14
- <no title>
-
QUENTIN T.
Bowland Initiative, 2010
Cited by (1)
-
15
- イギリスの教育改革と学力モデル
-
冨田福代
確かな学力と豊かな学力-各国教育改革の実態と学力モデル-, 55-76, 2007
Cited by (1)