書誌事項
- タイトル別名
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- Depth Determination of Real Objects using Contour Based Stereo Matching
- 境界線ベースステレオマッチングを用いた実物体と仮想物体の前後判定
- キョウカイセン ベースステレオマッチング オ モチイタ ジツブッタイ ト カソウ ブッタイ ノ ゼンゴ ハンテイ
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抄録
In Augmented Reality, the occlusion between virtual and real objects has to be managed correctly so that users can look at the natural scene. In order to overcome this problem, the depth of the real world from the user's viewpoint is employed. However, if the system is used in an environment including moving or deformable objects, the depth has to be measured in real-time. In this paper, we propose a method for real-time stereo matching using a contour based approach to acquire the accurate depth of the boundary of real objects.
収録刊行物
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- 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
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日本バーチャルリアリティ学会論文誌 10 (3), 371-380, 2005
特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282679439841664
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- NII論文ID
- 110008728907
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- NII書誌ID
- AA11448578
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- ISSN
- 24239593
- 1344011X
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- NDL書誌ID
- 7686723
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可