FPGAによる仮想レオロジー物体のリアルタイム変形シミュレーション Real-time Simulation of Rheological Deformation on FPGA

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

Deformable soft objects such as food and tissue show both elastic and viscoplastic properties, and are referred to as rheological objects. A physical model of virtual objects has been developed, but computer power is insufficient to compute large virtual rheological objects in real-time. This paper describes the real-time computation of the deformation of virtual rheological objects on an FPGA (Field Programmable Gate Array). An FPGA is an LSI in which logical circuit is rewritable. FPGAs enable us to perform computation of virtual rheological deformation in parallel. We designed a logical circuit to compute the deformation of virtual rheological objects on an FPGA, and we realized a system that computes the deformation 8.26 times as fast as a PC with 1.7 GHz CPU. Our estimations show that an FPGA is capable of computing the deformation 75.2 times faster than a PC.

収録刊行物

  • 日本バーチャルリアリティ学会論文誌

    日本バーチャルリアリティ学会論文誌 10(3), 443-452, 2005

    特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会

被引用文献:  7件中 1-7件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110008728915
  • NII書誌ID(NCID)
    AA11448578
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    雑誌論文
  • ISSN
    1344011X
  • NDL 記事登録ID
    7686836
  • NDL 雑誌分類
    ZM2(科学技術--科学技術一般--大学・研究所・学会紀要)
  • NDL 請求記号
    Z14-B420
  • データ提供元
    CJP引用  NDL  NII-ELS  J-STAGE 
ページトップへ