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- 森島 繁生
- 成蹊大学工学部
書誌事項
- タイトル別名
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- Face Analysis and Synthesis for Entertainment
- エンタテインメントのための表情分析・合成技術
- エンタテインメント ノ タメ ノ ヒョウジョウ ブンセキ ゴウセイ ギジュツ
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抄録
Copying human action accurately is main scheme in entertainment VR area to control and generate a virtual human or cartoon character in a screen. Motion capture system is generally used to generate a crone human in the scene of motion picture or interactive game, however, huge manual operation at post processing is inevitable to generate high quality image. In this paper, especially copying facial action is focused on and high quality and accurate method to generate and copy natural impression of face with semi-interactive process using face image analysis and face image synthesis scheme. Finally, some application systems in entertainment area are introduced.
収録刊行物
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- 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
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日本バーチャルリアリティ学会論文誌 7 (4), 533-541, 2002
特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会
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キーワード
詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001204464429184
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- NII論文ID
- 110008746849
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- NII書誌ID
- AA11448578
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- ISSN
- 24239593
- 1344011X
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- NDL書誌ID
- 6431703
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可