LCXを用いた列車内MIMOスループット特性の一検討 (アンテナ・伝播) Study on Throughput Performance of MIMO Transmission in Passenger Trains Using Leaky Coaxial Cables

この論文をさがす

著者

抄録

LTE (Long Term Evolution)など複数の送受信アンテナを用いたMIMO (Multiple-Input Multiple-Output)送受信を行う高速移動通信システムのサービスが次々と開始され,MIMOによるより広いエリア構築が課題となっている.本報告では漏洩同軸ケーブル(LCX)を用いたMIMOエリア構築の一検討として,線路沿線に敷設されたLCXを用いた列車内LTE MIMOスループット特性を計算機シミュレーションにより評価する.そして,列車内の移動局の位置やLCXの高さなどをパラメータ化して評価を行うことにより,MIMOによる速度向上効果が得られる移動局・LCX配置やSIR (Signal-to-Interference Ratio)条件などを明確化する.

High-speed mobile communication services such as Long Term Evolution (LTE) that utilize multiple transmitter and receiver antennas for Multiple-Input Multiple-Output (MIMO) transmission to enhance the data rate have recently been launched and are proliferating quickly. Therefore, it is a challenging issue to construct larger service areas with MIMO capabilities. In this paper, the throughput performance of LTE MIMO for passenger cars using Leaky CoaXial cables (LCXs) laid along the railways was investigated and evaluated by computer simulation as an example of LCX MIMO transmission. The impact of the received Signal-to-Interference Ratio (SIR), the separation between LCXs and the LCX slot spacing on the throughput performance are presented and discussed.

収録刊行物

  • 電子情報通信学会技術研究報告 : 信学技報

    電子情報通信学会技術研究報告 : 信学技報 111(376), 147-152, 2012-01-18

    一般社団法人電子情報通信学会

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110009481305
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10060764
  • 本文言語コード
    JPN
  • ISSN
    0913-5685
  • NDL 記事登録ID
    023421777
  • NDL 請求記号
    Z16-940
  • データ提供元
    NDL  NII-ELS 
ページトップへ