社会人学生を対象とした情報系PBLのための評価モデルの提案  [in Japanese] Proposing an evaluation model for PBL students having job experience in Information Systems  [in Japanese]

Search this Article

Abstract

本研究では社会人学生を対象とした PBL の成績評価モデルとしてのルーブリックを構築することを目指し,成績評価の実データをテキスト・マイニングすることで特徴的な評価項目を抽出する.形態素解析と基礎的な統計処理により PBL における教員からの評価の視点の全体的な特性を明らかにすることができたので報告する.In order to develop a rubric as an evaluation model for students in IT industries, we obtained significant evaluation items by analyzing accumulated evaluation results from PBL with a text mining method. A morphological analysis and basic statistics figured out general evaluation points by professors.

Journal

  • 研究報告コンピュータと教育(CE)

    研究報告コンピュータと教育(CE) 2013-CE-118(10), 1-6, 2013-02-01

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110009527294
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10096193
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Technical Report
  • Data Source
    NII-ELS 
Page Top