放送通信融合環境における映像再生端末数を考慮したストリーミング配信手法

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タイトル別名
  • ホウソウ ツウシン ユウゴウ カンキョウ ニ オケル エイゾウ サイセイ タンマツスウ オ コウリョ シタ ストリーミング ハイシン シュホウ
  • Streaming Delivery Methods Considering the Number of Video Players on Hybrid Broadcasting Environments

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抄録

近年の映像ストリーミング配信の普及にともない,放送通信融合環境に対する注目が高まっている.放送通信融合環境では,映像の再生端末は,放送からと同時に通信からもデータを要求して受信できる.再生端末の数が多い場合,配信サーバは,通信からの配信に時間がかかるデータを放送することで,再生端末で発生する再生中断時間を短縮できる.しかし,再生端末の数が少ない場合,同じデータを要求する再生端末の数が少なくなって,複数の要求をまとめて満たせる確率が少なくなり,再生中断時間を効率的に短縮できなかった.そこで本研究では,再生端末の数が少なくなると,映像データを順番に放送するストリーミング配信手法を提案する.順番に放送することで,複数の再生端末が未受信のデータを配信でき,効率的に再生中断時間を短縮できる.

The recent development of video streaming delivery has meant that hybrid broadcasting environments have attracted great attention. In hybrid broadcasting environments, video players (clients) can receive required data from a communication system and also from a broadcasting system. When the number of clients is large, the delivery server can reduce the interruption time for the clients by broadcasting the data that take long delivery time when the server delivers them from the communication system. However, when the number of clients is small, the interruption time is not reduced effectively since the number of clients those request the same data and cannot satisfy some requests at once. Hence, in this paper, we propose a streaming delivery method that broadcasts video data sequentially when the number of clients is small. The server can reduce the interruption time effectively by broadcasting data sequentially since it can deliver the data that some clients have not received.

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