拡張現実感を用いたタイピングスキル学習支援環境の構築  [in Japanese] Development of A Typing Skill Learning Support Environment by using Augmented Reality  [in Japanese]

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Abstract

本研究では,タイピングスキルの向上を目標とし,AR (Augmented Reality拡張現実感)を使用して,学習者の手とキーボードの映像に正しい運指を色枠でリアルタイムに重畳表示することにより,運指の誤りやタイプミスを気付きやすくするタイピングスキル学習支援環境を構築した.その後,システムの有用性を確認するために,被験者を統制群と実験群に分け,評価実験を行った.

In this paper, we developed a typing skill learning support environment by using augmented reality, which gives a learner awareness of fingering errors and typing errors. The awareness is realized by superimposing a colored frame of the correct key on a captured picture of the keyboard used by the learner in real time. We also verified learning effect by comparing experimental group with control group.

Journal

  • IEICE technical report. Education technology

    IEICE technical report. Education technology 111(473), 149-153, 2012-03-03

    The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers

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Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110009546132
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN10013163
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    ART
  • ISSN
    09135685
  • NDL Article ID
    023569919
  • NDL Call No.
    Z16-940
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS 
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