教育実践としてのパフォーマンスに関する一考察

書誌事項

タイトル別名
  • A Case Study on the Significance of Performance in the Educational Activities shown in Graduation Ceremony and School Musical Performance Events
  • 教育実践としてのパフォーマンスに関する一考察--兵庫教育大学学校教育学部附属小学校の総合単元「卒業式」と「ミュージカル」を対象にして
  • キョウイク ジッセン ト シテ ノ パフォーマンス ニ カンスル イチ コウサツ ヒョウゴ キョウイク ダイガク ガッコウ キョウイクガクブ フゾク ショウガッコウ ノ ソウゴウ タンゲン ソツギョウシキ ト ミュージカル オ タイショウ ニ シテ
  • -兵庫教育大学学校教育学部附属小学校の総合単元「卒業式」と「ミュージカル」を対象にして-

この論文をさがす

抄録

The purpose of this study was to show the educational significance of children's "performance" activities observed in aschool's focal events, i.e., graduation ceremony and school musical performance. Using ethnographic method, performancequality in children's learning activities in such occasions was observed, and especially self-expressions were recorded for later analysis. Result of the analysis showed that the educational meaning of "performance" in learning activities is to exhibit self-propelling actions and to establish relationship with their communities. Through the on-going process of interaction with others, a child performs actions to bridge himself and the society in continuously reflecting manner. To facilitate children's social-self interactive qualities improvement, performance activities should be highly advocated as a child-based integrated learning/teaching process.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ