中学校における不登校・発達障害の生徒の傾向と支援の現状についての調査研究--関東地域961校を調査対象とした検討  [in Japanese] Investigation of recent tendency of school non-attendants and students with developmental disabilities at junior high school and present situation of supports for them  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

    • 島崎 由貴 SHIMAZAKI Yuki
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター教育臨床研究部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
    • 畑中 愛 HATANAKA Ai
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター教育臨床研究部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
    • 橋本 創一 [他] HASHIMOTO Soichi
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター教育臨床研究部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
    • 林 安紀子 HAYASHI Akiko
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター生涯発達支援部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
    • 伊藤 良子 ITOU Ryoko
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター生涯発達支援部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
    • 菅野 敦 KANNO Atsushi
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター特別ニーズ教育支援部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
    • 大伴 潔 OTOMO Kiyoshi
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター特別ニーズ教育支援部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
    • 池田 一成 IKEDA Kazunari
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター生涯発達支援部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
    • 小林 巌 KOBAYASHI Iwao
    • 東京学芸大学教育実践研究支援センター特別ニーズ教育支援部門 Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University

Journal

  • Bulletin of Center for the Research and Support of Educational Practice

    Bulletin of Center for the Research and Support of Educational Practice 5, 21-34, 2009-03

    Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110009576818
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA12038480
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • Journal Type
    大学紀要
  • ISSN
    13499580
  • NDL Article ID
    10218076
  • NDL Source Classification
    ZF1(教育)
  • NDL Call No.
    Z71-N689
  • Data Source
    NDL  NII-ELS  IR 
Page Top