Influence of VR Content Accuracy about Reality and Motion Sickness with Walk-through
-
- FUJIKI Takashi
- Faculty of Education, Nagasaki University
-
- ICHIMURA Sachiko
- STS MediaRep Co., Ltd.
-
- TERASHIMA Kosuke
- Faculty of Education, Nagasaki University
-
- KOSHIMIZU Takako
- Faculty of Education, Shizuoka University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- VRコンテンツの精度が現実感と酔いに与える影響
- VR コンテンツ ノ セイド ガ ゲン ジッカン ト ヨイ ニ アタエル エイキョウ
Search this article
Abstract
本研究では,両眼立体視により空間歩行可能なVRコンテンツの制作に必要な精度の変化が,現実感とVR酔いに及ぼす影響に関する知見を得ることを目的とした.そのために,大学生を対象とした主観評価実験を行った結果,次のことが明らかとなった.コンテンツの精度の変化に対して現実感とVR酔いは直線的な関係を示し,現実感が高くなるほどVR酔いの評価は低下する.また,コンテンツの精度に関しては,オブジェクトの形状の複雑さよりも貼付ける表面画像の質感の効果が高い.
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 36 (Suppl.), 73-76, 2012
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680204945152
-
- NII Article ID
- 110009596221
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 024375081
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed