複雑な挙動を持つミサイルアニメーションの制作支援システム(アニメーション,映像表現・芸術科学フォーラム2013)  [in Japanese] A Content Creation Support System for Missile Animation with Complex Motion  [in Japanese]

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Abstract

複雑な動きのアニメーションは,アニメーターの手作業により制作されており手間や時間がかかる.これらの問題は,技術が必要とされる複雑な動作表現を自動生成することにより解決できると考える.本研究では,複雑な動きをするアクロバティックなミサイルアニメーションの制作を支援するシステムを開発する.システムの目的は,制作者の表現したい複雑なミサイルアニメーションの映像が簡単に制作できることである.そのため,始めに"板野サーカス"の複雑なミサイルアニメーションの観察を行い,カメラワークやミサイル軌道が自動生成できるシステムの作成を行った.次に本システムを使用することで複雑なミサイルアニメーションが簡単に制作できるか実験を行い評価した.また,制作したアニメーションが複雑なミサイルアニメーションを表現できているか評価した.

Complex motion animation has been produced by the hand of an animator, it takes time and effort. This paper presents a content creation support system for missile animation with complex motion. These problems can be solved by generating a representation of a complex operation automatically that requires technology. The purpose of this system is to support the animator to be able to create a complicated missile animation easily. Therefore, firstly the complicated missile animation and camera work of "Itano Circus" were observed. Next, the system which missile path and camera work could produce automatically in Unity was made. Finally, two experiments and a questionnaire evaluation were performed. The first experiment evaluated whether the animation can be produced easily. The second one evaluated whether the animation which is produced can express complex missile animations.

Journal

  • ITE Technical Report

    ITE Technical Report 37.17(0), 139-142, 2013

    The Institute of Image Information and Television Engineers

References:  9

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110009597967
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN1059086X
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    ART
  • ISSN
    1342-6893
  • NDL Article ID
    024388931
  • NDL Call No.
    Z16-1010
  • Data Source
    CJP  NDL  NII-ELS  J-STAGE 
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