ゲーム製作者のための街自動生成システム(アニメーション,映像表現・芸術科学フォーラム2013) The town automatic generative system for a game maker

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抄録

本システムはゲーム制作者を対象にした街自動生成システムである.利用者は各レベルに値を設定することで利用者の望む街が生成される.各レベルに設定された値によって街の形やテクスチャは様々に変化します.例えばレベルの一番の土台となる街のタイプは5種類にわかれていて,どの種類を選ぶかによって街の広さや建物の間隔などが決定されていく.また,本システムはリアルな街を生成するのではなく,ゲームらしい街を作ることを目的としている.

This system is a town automatic generative system for a game maker. When a user sets a value to each level, the town which a user desires is generated. The form and texture of a town change with the values set as each level. For example, the type of the town used as the first foundation of a level has divided into five kinds. The width of a town, the interval of a building, etc. are determined by which kind is chosen. Moreover, this system does not generate a realistic town but it aims at making the town appropriate for a game.

収録刊行物

  • 映像情報メディア学会技術報告

    映像情報メディア学会技術報告 37.17(0), 143-144, 2013

    一般社団法人 映像情報メディア学会

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110009598079
  • NII書誌ID(NCID)
    AN1059086X
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    1342-6893
  • データ提供元
    CJP書誌  NII-ELS  J-STAGE 
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