戦前の公民教員養成史研究の意義 : 文検公民科成立期の公民教育分野における教科目標論の検討を通して(地理・歴史・公民に関する新たな社会科教育史研究方法論,<特集>社会科成立60周年記念研究プロジェクト研究成果報告『社会科教育史の体系化と新たな研究方法論を探る』)

DOI

書誌事項

タイトル別名
  • Significance of the Historical Research on Civics Teacher Training in Pre-war Era : By Studying the Aims of Civics Education in the State Examination for Secondary School Civics Teachers(New Historical Research Methods for Social Studies Education: Geography, History and Civics,<Special Issue>The Project Report to Commemorate the 60th Anniversary of Establishment of Social Studies Education:The Quest for Schematization and New Methodologies of the Historical Research in Social Studies Education)

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390282680922522880
  • NII論文ID
    110009612246
  • DOI
    10.20799/jerassb.47.0_63
  • ISSN
    24242373
    02898551
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • JaLC
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ