メディア・オーケストレーション電子教科書の開発(3)ドイツ  [in Japanese] The Development of textbook using media orchestration(3)Germany  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

本研究の目的は、文字や映像がさまざまな階層構造でリンクされいろいろな機能が埋め込まれた生徒・教師両者に簡単に使用可能な中等段階の社会系メディア・オーケストレーション電子教科書の開発を試みることにある。 具体的に開発した電子教科書教材ソフト『ドイツ』は、小邦分立の状態から現在にいたるまで地方色豊かで、かつEUの中心である。その内容構成において4つの地理的区分で学習するものとした。方法面では、コンピュータを用いてOSフリーで相互に互換性のある、教室でなじみのある教科書的な教材ソフトの開発を行うこととした。論文(Article)

The purpose of this research is development of social studies textbook using hyper-media orchestration at secondary level. Hyper-media orchestration means the hyper-text which has many layers and has freely linked resources like pictures, maps, documents and another information.Hyper textbook software "Germany" treats this country from 4 geographical regions which invite not only students but also teachers to understand unique points of its cultural heritages from world-wide level to everyday level.

Journal

  • Hyoronshakai kagaku : social science review

    Hyoronshakai kagaku : social science review (106), 71-140, 2013-09

    Alternative:The Association of Social Studies, Doshisha University

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110009631810
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN00211207
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • Journal Type
    大学紀要
  • ISSN
    0286-2840
  • NDL Article ID
    024934229
  • NDL Call No.
    Z6-674
  • Data Source
    NDL  NII-ELS  IR 
Page Top