ライティング・タスクにおける課題文の影響-多変量アプローチによる言語分析-  [in Japanese] A Multivariate Approach to the Effects of Writing Task Prompts  [in Japanese]

Search this Article

Author(s)

Abstract

本研究の目的は,多変量アプローチを用いて,ライティング・タスクにおけるトピックと課題文の影響を調査することである。分析データは,International Corpus Network of Asian Learners of English (ICNALE) を用いる。そして,英語学習者のライティングがトピックと課題文の影響を強く受けていることを明らかにする。

The purpose of the present study is to investigate the effects of essay prompts and topics on the language use in the EFL writings using a multivariate approach. It draws on the International Corpus Network of Asian Learners of English (ICNALE). By so doing, we illustrate the essay writings are greatly influenced by the topics and prompts.

Journal

  • IPSJ SIG Notes

    IPSJ SIG Notes 2014-CH-101(2), 1-8, 2014-01-18

    Information Processing Society of Japan (IPSJ)

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110009659025
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN1010060X
  • Text Lang
    JPN
  • Data Source
    NII-ELS 
Page Top