2G1-G5 Development process of recognition of science careers and selection of science courses
-
- OGURA Yasushi
- Saitama University
-
- GOTO Kenichi
- National Institute for Educational Policy Research
-
- SARUTA Yuji
- National Institute for Educational Policy Research
-
- MATSUBARA Kenji
- National Institute for Educational Policy Research
-
- NISHIMURA Keiichi
- Tokyo Gakugei University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 2G1-G5 理系のキャリア意識と理系進路の意識形成過程(科学教育人材養成(1),一般研究,次世代の科学力を育てる : 社会とのグラウンディグを進展させるために)
Abstract
日本の中高生は,理系・文系の意識や理系職業に対する認識を,どの程度発達させて自分の進路を考えたり選択したりできているだろうか。中学3年生と高校1年生,3年生の全国的な実態を明らかにするために,2011年9月に,質問紙を用いて,全国の中学校と高等学校で無作為抽出による標本調査を実施した。その結果得られた全国的な実態の一部を報告する。今後の理系のキャリア教育,進路教育の検討に役立つと期待される。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 36 (0), 408-409, 2012-08-27
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001206230009856
-
- NII Article ID
- 110009904247
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed