グローバル教育の課題「持続可能な開発のための教育」の視点から Problems for global education From the viewpoint of education for sustainable development

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

    • 大橋 眞 Ohashi Makoto
    • 徳島大学大学院ソシオ・アーツ・アンド・サイエンス研究部 Institute for Socio-arts and Sciences, The University of Tokushima
    • 斉藤 隆仁 Saito Takahito
    • 徳島大学大学院ソシオ・アーツ・アンド・サイエンス研究部 Institute for Socio-arts and Sciences, The University of Tokushima

抄録

Employment of global education is one of the important issues for innovation of university education. The innovation of education for sustainable development (ESD) performed in our university as the general education potentially lead to a fruitful curriculum for global education. In this paper, we found that flexible support system is needed for those students who may find another standpoint of view and changed their mind under the course of practical experience. Furthermore, new educational program(s) will be needed to change their thinking way for systematic one. Thus, the cooperation with domestic or foreign university is important by sharing the topics on ESD in order to focus on the subject of global education.

収録刊行物

  • 大学教育研究ジャーナル

    大学教育研究ジャーナル 12, 54-61, 2015-03

    徳島大学

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110009921731
  • NII書誌ID(NCID)
    AA1199130X
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    Departmental Bulletin Paper
  • 雑誌種別
    大学紀要
  • ISSN
    1881-1256
  • NDL 記事登録ID
    026290374
  • NDL 請求記号
    Z71-R151
  • データ提供元
    NDL  NII-ELS  IR 
ページトップへ