複素数の乗法を解釈する活動と数の拡張に関する捉えの様相 : 複素数平面で被乗数を1とみる解釈を通して
Bibliographic Information
- Other Title
-
- フクソスウ ノ ジョウホウ オ カイシャク スル カツドウ ト カズ ノ カクチョウ ニ カンスル トラエ ノ ヨウソウ : フクソスウ ヘイメン デ ヒジョウスウ オ 1 ト ミル カイシャク オ トオシテ
- Activities for Interpreting Multiplication of Complex Numbers and Aspects of How to Understand Extension of the Concept of Numbers
Search this article
Journal
-
- 日本数学教育学会誌. 数学教育学論究 = Journal of Japan Society of Mathematical Education. Research journal of mathematical education / 日本数学教育学会 編
-
日本数学教育学会誌. 数学教育学論究 = Journal of Japan Society of Mathematical Education. Research journal of mathematical education / 日本数学教育学会 編 97 (臨増), 57-64, 2015
東京 : 日本数学教育学会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520290882138163968
-
- NII Article ID
- 110010007003
-
- NII Book ID
- AN00311755
-
- ISSN
- 0021471X
-
- NDL BIB ID
- 026989807
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF9(教育--各科教育)
-
- Data Source
-
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN