教員養成におけるICT機器活用の指導について 2 : 「国語科教育法」における電子黒板を活用した授業の指導例 Coaching Teacher Training Education Students in ICT Equipment Utilization (Part 2) : Case Examples of Japanese Language Teaching Methods Courses Utilizing Electronic Blackboards

この論文にアクセスする

この論文をさがす

抄録

本学の「教育実践研究」と「国語科教育法II」「国語科教育法IV」で指導した電子黒板の使用例を報告している。本稿では古文と漢文の例を紹介している。紙媒体の資料と比べて動画を活用した時にその効果が見られた。

This study reports on how students were coached in how to use electronic blackboards during the "Educational Research and Development","Japanese Language Teaching Methods II", and "Japanese Language Teaching Methods IV" courses taught at Shokei University.Examples where students used electronic blackboards to teach mock lessons using Japanese and Chinese classics are showcased.The use of electronic blackboards with moving images was found to be especially effective when compared to paper versions of the same materials.

収録刊行物

  • 尚絅大学研究紀要. A, 人文・社会科学編

    尚絅大学研究紀要. A, 人文・社会科学編 (48), 93-99, 2016-03-31

    尚絅大学

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110010032275
  • NII書誌ID(NCID)
    AA12614264
  • 本文言語コード
    JPN
  • 雑誌種別
    大学紀要
  • ISSN
    21875235
  • NDL 記事登録ID
    027262916
  • NDL 請求記号
    Z72-F707
  • データ提供元
    NDL  NII-ELS 
ページトップへ